Klientom, którzy w swoich organizacjach posiadają już wdrożone działające środowisko Elasticsearch, ale potrzebują wsparcia w jego obsłudze, EMCA SA proponuje usługę rozwoju i utrzymania systemu.
Niezależnie od skali, zastosowania czy też użytych wersji ELK nasz zespół pozna projekt i w pełni przejmie nad nim opiekę, odciążając Klientów we wszystkich zagadnieniach technicznych.
Zakres usług rozwojowych
- Rozbudowa i optymalizacja środowiska
- Detekcja wąskich gardeł przetwarzania
- Tworzenie architektury zwiększenia wydajności systemu
- Dodawanie nowych źródeł
- Projektowanie układu danych, określanie typów pól, podziału shardów
- Tworzenie integracji Elasticsearch z innymi systemami
- Rozwój funkcjonalności poprzez optymalizację wyszukiwania pełnotekstowego, tokenizacja, priorytetyzacja
- Tworzenie nowych wizualizacji, raportów
- Tworzenie nowych reguł korelacyjnych
- Aktywny monitoring platformy ELK — implementacja komercyjnego rozszerzenia pozwalającego na szczegółowy monitoring parametrów pracy klastra Elasticsearch
- Opracowywanie polityki retencji i rotacji danych
- Opracowywanie polityki backupu danych i konfiguracji
- Cykliczna diagnoza funkcjonowania obecnego środowiska Elasticsearch – wykrywanie typowych problemów:
- Optymalizacja długo trwających zapytań
- Analiza spadków wydajności ELK
- Rozwiązywanie konfliktów typów w atrybutach dokumentów
- Rozszczepienie klastra (split-brain) oraz niepożądane złączenie środowiska testowego i produkcyjnego
- Niepoprawne wyszukiwanie danych z powodu błędnej instalacji/konfiguracji klastra
- Odrzucanie zapytań z powodu zbyt dużego obciążenia
- Tuning wydajności środowiska Elasticsearch
- Aktualizacja oprogramowania
- Modelowanie danych w Elasticsearch
- Dobór właściwej architektury składowania danych do rozwiązania zgłoszonego problemu:
- Przechowywanie danych w jednym indeksie
- Rozbicie danych pomiędzy indeksami
- Rozbicie danych pomiędzy shardami
- Przechowywanie danych określonych czasem (time-series)
- Dobór właściwej architektury składowania danych do rozwiązania zgłoszonego problemu: