op5 Monitor pozwala na szybkie stworzenie dwóch głównych typów raportów :
- Raport dostępności usług
- Raport SLA
Raport dostępności usług
Raport bazuje na jednej lub wielu usługach wybieranych z kreatora raportu. Raportować można również całe serwery jak i ich grupy. Celem raportu jest dostarczenie informacji o jakości usług w odniesieniu do dowolnego okresu czasu.
Tworząc raport, dodatkowo wybierać można takie parametry jak:
- okres raportowania
- politykę czasową ( tylko godziny 8-16, godziny nocne )
- sposób traktowania przerw serwisowych
- wyświetlanie wszystkich problemów lub tylko tych ze statusem Hard
- załączenie szczegółowych wykresów Performance Graph
Raport usług typu SLA
Ocena jakości usług w odniesieniu do wskaźników SLA jest ważna. op5 Monitor posiada wbudowany szablon raportu pozwalający uzyskać informację o poziomie SLA dla infrastruktury lub usług dzierżawionych.
Raport SLA ma dwie charakterystyczne cechy:
- jakość usług odnoszona jest do pełnego miesiąca kalendarzowego
- dla każdego miesiąca istnieje możliwość określenia poziomu odniesienia.
Wypełnione pole oczekiwanego poziomu SLA dla miesiąca pozwala lepiej zaobserwować odstępstwa w jakości usług.
Wszystkie pozostałe pola raportu SLA są tożsame z raportem dostępności.